O PROJEKTU

Projekat za cilj ima razvoj ruralne ekonomije na teritoriji Grada Sremska Mitrovica kroz podršku i umrežavanje lokalnih proizvođača poljoprivredno prehrambenih i zanatskih proizvoda, i subjekata koji se bave seoskim turizmom. Pored edukativnog dela u ovoj oblasti, projektom je predviđeno formiranje korpe lokalnih proizvoda koja će se moći nabaviti kao korporativni i diplomatski poklon, a domaći i strani turisti će korpu ili pojedine proizvode iz nje moći da nabave kod loklanih seoskih turističkih domaćinstava. Svi subjekti uključeni u projekat, i proizvođači i turistička domaćinstva, dobiće i odgovarajuću turističku signalizaciju, kao i zajedničku internet prezentaciju i medijsku promociju, čime će se obezbediti veća vidljivost svih projektnih subjekata. U okviru projekta, štampaju se i brošure “Od ideje do registracije biznisa u ruralnim područjima” i “Značaj regionalnog marketinga i brendiranja u ruralnim područjima”, čime se afirmiše legalna proizvodnja i promet poljoprivredno prehrambenih i zanatskih proizvoda (domaća radinost).

 

Svaki proizvođač i etno domaćinstvo sa područja Grada Sremska Mitrovica jeste odraz Srema – “vinskog, svinjskog i ruzmarinskog”, prostranstva neiscrpne prirodne lepote i bogatstva tradicionalne sremske trpeze koja nudi nadaleko poznate slane i slatke đakonije, oplemenjene fruškogorskim vinima. Sremska Mitrovica je grad duge i znamenite istorije. Jedan od najstarijih gradova u Evropi čini Mitrovčane “nadmenim” u odnosu na celi svet. Od prvih naseobina pre više od 7000 godina, keltskih naselja, potom antičkog Sirmiuma, preko srednjovekovne kolevke hrišćanstva kad dobija ime po Svetom Dimitriju, turske šeher Mitrovice, austrougarske i građanske, do slobodnog, modenog Grada. Ta vekovna slojevitost i danas se vidi u muzejskim zbirkama, na njegovim ulicama i trouglastim trgovima. Ako je verovati legendi o nastanku Srema – da je Srem “raj na zemlji”, po Božjoj volji i zaslugom marljivih ljudi, onda je Sremska Mitrovica pravi primer vrednih i marljivih proizvođača i turističkih domaćinstava koji svojim proizvodima i ponudom nude “deo raja”.